קידום אתרים

דף הבית | פרסם כאן
 
 
 
   
 
עיצוב אתרים

עיצוב אתרים הוא תחום חם היום, כולם שמעו עליו, וחלק גדול מאיתנו עוסק בו. אז מה כל כך מיוחד בזה ולמה תחום זה מושך תשומת לב כה רבה?


איילה
פורסם: 6/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית עיצוב אתרים

 

למה כולם מדברים רק על עיצוב אתרים?

שומעים כל הזמן את הצירוף "עיצוב אתרים" פה ו"עיצוב אתרים" שם... לא מבינים עדיין מה המהומה? מאמר זה יסביר לכם בדיוק מה מקומו של עיצוב אתרים ומה החשיבות של כך בעידן הטכנולוגיה המתקדמת: 

עם התפתחות הפס הרחב האינטרנט הפך להיות הכלי הנפוץ ביותר בעולם. שירותי אינטרנט הפכו נגישים ואפילו לא יקרים (לא יקרים בכלל) מפריוולגיה לחובה בכל בית, זה המסלול שהאינטרנטעברבמרוצת העשור האחרון. התוצאה הסופית היא שיש מיליארדי גולשים באינטרנט ברחבי העולם - מיליארדי גולשים!

אתרי אינטרנט הפכו להיות זירת ההתרחשות, מחדשות אקטואליה, דרך קידום אדג'נדות פוליטיות, עד לפלטפומה מכירתית מובילה ועוד, אנשים מבלים אתמירב ומיטב שעותיהם באינטרנט, כשהם חשופים לגירויים מכל הכיוונים ואפרופו גירויים - כאן נכנס לתמונה הנושא של עיצוב אתרים. 

עיצוב אתרים מאפשר לכל בעל אתר את הכלים הויזואליים להשתלב בתחרות הקיימת (של עוד עשרות, מאות ואולי אף אלפי אתרים מתחרים לו באותה קטגוריה) באמצעות כלים גראפיים ואמנותיים - החל מהצבעים המאפיינים את האתר, דרך הלוגו, דרך תפריט ולוחות מקשים אסתטיים ופשוטים, כולל תמונות... כל זאת במסגרת עיצוב אתרים.

עיצוב אתרים הפך להיות מאסט מהר מאוד מאחר ואין כל דרך או אין דרכים טובות ואפקטיביות יותר לצוד את עיני הגולש מאשר לצוד את העין באמצעות גיאוי העין. בין אם זה אתר שמספק נתונים אסטרולוגיים או אתר היכרויות, לפני שאנשים קוראים את התוכן, לפני שהם ממש מבינים מה מיוחד באתר שלכם על פני אתרים מתחרים ולפני שהם בכלל מגלים מה בדיוק הקאטץ' (מה אתם מנסים לשווק או במפורש למכור להם ובכמה), אתם קודם כל נהנים ממה שמכונה "חוויית גלישה". את חוויית הגלישה מעניקים מספר גורמים באינטרנט - מנוע חיפוש, בניית אתר תוכן ממוקד, פשוט, קריא וקל לתפעול וכמובן - עיצוב אתרים (עיצוב אתרים מאפשר לכם כמובן לפתור את  הבעיה האסתטית - באמצעות ויז'ואל / נראות של אתר, נראות אשר נעימה לעין אך גם מתאימה בדיוק למוצר או לשירות או לאופי האתר  וכן מתאימה לקהל היעד אך יחד עם זאת, עיצוב אתרים נכון גם מבטיח שימוש קל וברור יותר של האתרים. מי שאחראי על עיצוב אתרים הוא זה שבוחר את הפונטים (סוגי האותיות), את הגודל, הצבע, המיקום ועוד. ככל שעוסקים במלאכת עיצוב אתרים ברצינות רבה יותר - כך האתר הופך להיות מבוקש יותר, פשוט יותר לשימוש, זכיר יותר ולכן - אפקטיבי יותר ביחס למתחרים. 

עיצוב אתרים הוא הכלי החזק ביותר להפוך את החוויה של הגולש לחוויה אינטראקטיבית, לתת לו להנות ולהתחבר לרעיונות, למסרים ולאווירה אותה אמור להעביר האתר. אנשים העוסקים בתחום של עיצוב אתרים יודעים איך לעשות זאת (מי יותר ומי פחות) אבל כולם תמימי דעים לגבי המקום (מקום של כבוד) של עיצוב אתרים בעידן האינטרנט של ימינו.