קידום אתרים

דף הבית | פרסם כאן
 
 
 
   
 
עיצוב אתרים

עיצוב אתרים למי כדאי לפנות? אם אתם שואלים את השאלה למי כדאי לפנות בנוגע לתחום של עיצוב אתרים אז אתם כבר צו


איילה
פורסם: 6/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית עיצוב אתרים

 

עיצוב אתרים למי כדאי לפנות?

 

אם אתם שואלים את השאלה למי כדאי לפנות בנוגע לתחום של עיצוב אתרים אז אתם כבר צודקים וכבר בעיניינים! ראשית כל עיצוב אתרים זה נושא מאסט, אשר הולך והופך רלבנטי יותר ויותר בסביבה האינטרנטית עמוסת אתרים וכמו כן, העובדהשאתם שואלים אל מי לפנות מצביע על התובנה שאנינחו לא יכולים לעסוק לבדנו במלאכת עיצוב אתרים (אנחנו יכולים לנסות אבל זה יהיה קטסטרופה!) עיצוב אתרים הוא תחום שצריך להיות מנוהל ומטופל מההתחלה ועד הסוף בידי אנשים שהוסמכו לעסוק בענף של עיצוב אתרים.

 

עיצוב אתרים נועד להעניק "חיים לאתר". להפוך אותו מלוח מודעות עם כיתוב למקום חי המעביר מסרים,תחושה, אווירה וכן כן, לשדר את המסר שבאינטרנט יש חיים אמיתיים. אנשים מתקשרים עם העולם כולו באמצעות האינטרנט. החל מאתרים המלמדים אותם איך לשמור על תזונה נכונה ועונים להם (באמצעות צוות מומחים בצד השני של האתר) ועד לאתרים המספקים לכם, און ליין, את החדשות החמות ביותר מהרצועה, מאחורי האינטרנט מתרחשתפעילות אנושית, אמיתית בכל רגע. התפקיד החשוב ביותר של עיצוב אתרים הוא להעביר את אותו מסר אך עם דגש על כל אתר ואתר והייחוד שלו.

 

יש הבדל בין אתרים הפונים לכלות לעתיד (ומציעים דגמים של שמלות כלה, ספרים, מאפשרים וחברות קייטרינג לחתונות) לבין אתרים הפונים לקהל של מגדלי חיות מחמד ומאפשרים להם פלטפורמה לצ'וטט אחד עם השני, לספר חוויות סביב חיות מחמד ולהתייעץ עם וטרינר העובד בשירותי האתר. יש הבדל רציני בתחים של עיצוב אתרים.

 

מי שעוסק בעיצוב אתרים חייבלעבוד תוך יצירת סביבה וירטואלית "אמיתית" ככל האפשר משמע - ליצור הלימה אופטימלית בין המסרים אותם האתר מעביר לבין השפה העיצובים. כמו כן, כל מי שעוסק במלאכת עיצוב אתרים יודע שהוא צריך לשמור על קווים נקיים, לעבוד תוך יצירת שפה אחידה כך שהגולשים יתמצאו (אנשים צריכים להבין את התפריט, צריכים לדעת בקלות איך להדפיס, איך לעבור לקטגוריה הבאה ועוד). עיצוב אתרים מעניין וייחודי לעולם לא יכול לבוא על חשבון בהירות ונוחות המשתמש - לעולם לא.

יחד עם כל המאפיינים המשותפים של העוסקים בעבודת עיצוב אתרים (שפה אחידה, בהירות, פשטות, נוחות למשתמש ועוד), העוסקים בתחום של עיצוב אתרים חייבים לדעת להתאים את הכישורים שלהם בכל פעם ופעם מחדש לנושא המרכזי (הקונספט) של האתר הספציפי עליו הם עובדים.

 

עיצוב אתרים מתבצע נכונה כאשר לפני שניגשים לשלב העיצוב (בחירת צבעים, בחירת פונטים ואימג'ים), עושים חושבים - עושים מה שמכונה בברנז'ה "שיעור מוחות" ומנסים לעלות על הקווים המנחים החשובים בעזרת השאלות הבאות: על מה האתר מדבר? אילו רעיונות האתר מעלה? מה המטרות של בעלי / מנהלי האתר? מיהו קהל היעד של האתר (רווקים, ילדים, אימהות, אנשי עסקים וכו')? מתוך כל השאלות הללו ועוד - מתגבש לו קונספט אשר מוביל את הפרוייקט של עיצוב אתרים.