קידום אתרים

דף הבית | פרסם כאן
 
 
 
   
 
כתבות

כתבות בכותרות התקשורת ההמונית בשיאה. התקשורת האלקטרונית הפכה יותר ויותר דומיננטית בחיי היום יום ובמקום להוציא את התקשורת הכתובה ל'פנסיה'

איילה
פורסם: 5/24/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית כתבות

 

כתבות בכותרות

התקשורת ההמונית בשיאה. התקשורת האלקטרונית הפכה יותר ויותר דומיננטית בחיי היום יום ובמקום להוציא את התקשורת הכתובה ל"פנסיה", התקשורת הכתובה רק התחזקה מנגד. דוגמא לכך ניתן לראות אפילו בישראל. אם בעבר היו בארץ שלושה או ארבעה עיתונים יומיים, כיום יש מאות עיתונים!, החל מעיתונים יומיים חזקים, דרך מקומונים, כולל מגזינים נישתיים למגזרים שונים (נשים, בריאות, משפחה ועוד) ועוד עיתונות מקצועית, מסחרית וכיו"ב.

כיום ניתן להיות מעודכנים לאורך כל שעות היום, בין אם זה בסלולאר, באינטרנט, רדיו, טלויזיה או עיתונים. אנחנו מוקפים במידע אבל לעיתים קצת מתבלבלים. אם עדיין לאהצלחתם להבין את ההבדלים בין הסוגים השונים של כתבות המוגשות לכם סביב השעון - להלן מדריך כתבות לשירותכם:

כתבות חדשותיות: כתבות חדשותיות הן סוג של כתבות נפוצות ביותר בארץ, אלו אותן כתבות המעדכנות אותנו בהתרחשויות בארץ ובעולם (פוליטיקה, צבא, ביטחון, כנסת ועוד). כתבות חדשותיות לרוב נכתבות על ידי כתבי שטח מנוסים כל אחד בתחומו (ישנם כתבי כנסת המכסים כתבות בתחום הפוליטי פרלמנטרי, כתבי צבא וביטחון המכסים כתבות מהשטחים או כתבות הקשורות לפעילות צה"ל וכוחות הביטחון השונים ועוד). כתבות חדשותיות נמסרות ממערכות המוסמכות לשדר כתבות חדשות פרט למקרים בהם מדובר על תחנות פיראטיות (לא חוקיות) ולכן האמינות של אותן כתבות גבוהה. מדובר ברמה הגבוהה ביותר של אינטגריטי (יושר) עיתונאי והפרטים הנמסרים באותן כתבות עברו בדיקות ואימות נתונים כך שמדובר על איכות ואמינות.

כתבות תחקיר (מוכרות גם ככתבות עומק): כתבות תחקיר או כתבות עומק הן כתבות בהן עיתונאי או עיתונאי ותחקירנים נכנסים לשורש של סיפור וחוקרים אותו מכל מיני זוויות. כתבות בהן יש מספר מרואיינים ולעיתים גם כמה צדדים. כתבות עומק הן כתבות לא חדשותיות והזמן בהן הן מתפרסמות הוא לא קריטי. אם כתבות חדשותיות נמדדות לפי הרלוונטיות שלהן (לדווח לציבור כמה שיותר מהר לגב המתרחש), הרי שכתבות תחקיר נמדדות על פי האיכות שלהן (כמות המידע שנאסף, אופן התשאול והראיון, חוות דעת נוספים וזוויות שונות ומגוונות ועוד).

כתבות רוחב: כתבות רוחב הן גם כן כתבות אשר לא נמדדות על פי הרלבנטיות שלהן (מיותר לציין בשני המקרים כי כל כתבה הינה רלונטית אך כאן מדובר על שני סוגים של כתבות שמועד הפירסום הוא אינו מרכיב קריטי). כתבות רוחב דנות בתופעה, מגמה, טרנד וכל מיני סוגיות שעל הפרק כשהן מתרכזות בכמה גורמים או כמה חוות דעת במקביל. דוגמא לכתבת רוחב: כתבה על שמרים מצליחים שטרם מלאו להם 18 (כאשר בכתבה מביאים לפחות שלושה זמרים ומראיינים אותם בנפרד סביב אותו נושא) או לדוגמא כתבה על זוגות בהם קיים פער גילאים עצום ועוד.

כתבות מקצועיות: כתבות מקצועיות הן כבר בגדר של מאמרים מקצועיים או טורים מקצועיים. מדובר על כתבות הנכתבות על ידי אנשי מקצוע שהם לאו דווקא עיתונאים או כתבים (רופאים או אריכלים לדוגמא). כאשר אנשי מקצוע כותבים על התחום המרצועי שלהם. מדובר כאן על כתבות איכותיות מבחינה מקצועית.