קידום אתרים

דף הבית | פרסם כאן
 
 
 
   
 
מאמרים

רוצים לכתוב מאמרים לאתר האינטרנט שלכם ולא יודעים איך? קראו את הכתבה הבאה, וקבלו כמה רעיונות ונקודות למחשבה


איילה
פורסם: 5/24/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית מאמרים

 

איך כותבים מאמרים לאינטרנט?

בין אם תחום העניין שלכם הוא ביולוגיה ימית או הריון טבעי, אולי אפילו עיצוב תעשייתי מחומרים ממוחזרים, כל אחד ותחומי העניין שלו... אבל לכל מי שמנהל אתר, ולא האתר הקטן והנישתי ביותר, מומלץ כיום לעשות שימוש בכלי החזק ביותר לקידום אתרים ברשת והוא - קידום אתרים באמצעות מאמרים מקצועיים. אל נא תיבהלו מהצירוף "מאמרים מקצועיים", לא מדובר על מאמרים בתחום של רפואת ילדים מתקדמת. מאמרים מקצועיים באינטרנט הם לא מאמרים אקדמים (אם כי ישנו ביקוש וישנן כמובן תשובות לביקוש לאותם מאמרים אקדמים באינטרנט). הכוונה כאן היא למאמרים בתחום בו עוסק האתר.אם האתר שלכם עוסק לדוגמא בחיות מחמד, אז מאמרים על אילוף חיות בית, חיסון חיות בית או סירוס נקבות, אלו הם סוגי המאמרים המקצועיים אותם מצפים הגולשים לקרוא.

אם נמשיך את הדוגמא של אתרים מקצועיים לאינטרנט באתר של חיות מחמד, הגולשים לאו דווקא מצפים לקרוא מאמר של ראש הפקולטה לוטרינריה במכון וייצמן (אם כי זה רעיון לא רע בכלל) אבל במקרה הזה אתם יכולים להעלות מאמרים של: וטרינרים או סטודנטים למדעי החיים, מאלפי כלבים, בעלי חנויות לחיות מחמד, ספרי חיות בית ועוד אנשים אשר עוסקים בתחום ביום יום, אשר צברו ידע וניסיון ואשר זהו תחום ההתמחות ותחום העניין שלהם. קריאת מאמרים מקצועיים מאותם יודעי דבר הם בדיוק החוויה אותם מחפשים גולשים בכלל וגולשים באתריי נישה בפרט.

מהם החוקים לכתיבת מאמרים מקצועיים לאינטרנט?
1. מאמרים מקצועיים הם מאמרים מקצועיים: אל תתפתו להעלות סתם מאמרים בגלל שכבר יש לכם במקרה. אם המאמרים אינם עוסקים ישירות בנושאים עליהם מדבר האתר ואם יש ברשותכם (משום מה) מאמרים אשר אינם מתאימים לקהל היעד, עדיף שלא להעלות. דוגמא: אתר מוזיקה לבני נוער צריך לספק מידע ובין היתר הוא מתבקש לספק מאמרים בתחומי המוזיקה אבל אם השפה של שפת מבוגרים ואם אותם מאמרים מדברים דווקא על מוזיקה קלאסית ולא על היפ הופ שמעניין את הצעירים - עדיף שלא להשתמש באותם מאמרים. זכרו, מאמרים הם חלק מהמיתוג, חלק מהאני מאמין של האתר, המאמרים הלא נכונים או הלא טובים פשוט יורידו לכם ניקוד.
2. מאמרים יעילים הם מאמרים העונים ישירות על צרכי הגולשים ומספקים להם ידע ופיתרונות מעשיים: יש דרכים רבות לגלות מהם אותם תחומי עניין ומהן אותן שאלותספציפיות המעניינות גולשים (דרך שאלות שהם שואלים בבלוגים או הערות בטוקבקים וכיו"ב). פשוט צריך לדעת "להרים את הכפפה". מומלץ להרבות בהעלאת מאמרים שהכותרת שלהם מבטיחה פתרונות קונקרטיים כמו הכותרת של מאמר זה "איך כותבים מאמרים לאינטרנט".
3. מאמרים באינטרנט מתאימים למדיה האינטרנטית: מאמרים לאינטרנט אמורים להתאים למדיה הדינאמית ואף יש אומרים התזזיתית שלימינו. קצר, לעניין, זורם. מאמרים מקצועיים אמורים להכיל שרגון (טרמינולוגיה מקצועית), אך יחד עם זאת, הטקסט אמור להיות קריא, מובן, ענייני והכי חשוב מתאים שלפה של קהל/קהלי היעד.