קידום אתרים

דף הבית | פרסם כאן
 
 
 
   
 
ניהול שיווק בעידן המודרני

ניהול שיווק בעידן המודרני ניהול שיווק בארגון, כל סול של ארגון, בין אם מדובר על ניהול שיווק של רשת מסחרית, ניהול שיווק של עסק בוטיק / עסק


איילה
פורסם: 5/24/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית ניהול שיווק

 

ניהול שיווק בעידן המודרני

ניהול שיווק בארגון, כל סול של ארגון, בין אם מדובר על ניהול שיווק של רשת מסחרית, ניהול שיווק של עסק בוטיק / עסק משפחתי קטן או אף ניהול שיווק של תאגיד בינלאומי ענק, ניהול שיווק של הארגון הוא הערוץ החשוב ביותר להצלחתו וזה נכון לכל סוגי הארגונים בכל ענפי העיסוק השונים. ניהול שיווק בעידן המודרני מצריך הרבה יותר ממנהל המכירות מהאסכולה הישנה. אם בעבר, בכדי למנף את העסק שלך היית צריך יחסי אנוש טובים, סבלנות, התמדה, קשרים אישיים ו"חנלאך", הרי שכיום ניהול שיווק זה כבר ממש התמחות בפני עצמה.

לכל המבקשים לעסוק בתחום של ניהול שיווק מצפה עתיד רווי לימודים ארוכים ועבודה קשה. החל ממסלול הלימודים, בכדי להגיע לעסוק בתחום של ניהול שיווק צריך ללמוד לפחות תואר ראשון BA במנהל עסקים כאשר כיום קיימת דרישה הולכת וגוברת לתואר שני MBA במנהל עסקים. ניהול שיווק הוא בעצם ניהול כל מערך הפירסום, קידום מכירות, יחסי ציבור ומיתוג של כל מוצר וחברה תחת קורת גג אחת. בעוד שיש חברות המציעות שירותי ניהול שיווק חיצוניים, ישנם בעיקר חברות ואירגונים בהם מחלקות ניהול שיווק נמצאות כחלק מהמבנה האירגוני.

תחת השרביט של "ניהול שיווק" נמצאים התחומים הבאים:
קביעת אסטרטגיה שיווקית / פירסומית: החל מבחירת שם המוצר, הסיסמאות (סלוגנים) המלווים אותו, בחירת צבעים ואימג'ים אשר יזוהו עם המוצר ועד לאיתור קהלי יעד אופציונאליים וניסוח שפה אחידה עבורם.

יצירת שיתופי פעולה וחסחויות: הדרכים של חברות וארגונים להגיע להישגים מרשימים בפרק זמן קצר מתחילות בחבירה לארגונים וחברות גדולות אחרות לצורך שיתופי פעולה (לדוגמא, אם אתם יקב המייצר בקבוקי יינות אז פרטלפניה ללקוחות קצה דרך רשתות המזון וחנויות אלכוהול, אתם יכולים למכור בכמויות דרך מסעדות וברים או ליצור שיתופי פעולה עם מועדוני ספא וסלוני כלות כך שהם ישווקו את המוצר שלהם בחבילת המתנות והפינוקים... יש דוגמאות רבות לשיתופי פעולה מסוגים שונים וכולם במסגרת אחריות מחלקת ניהול שיווק).

יצירת קונספט למוצרי קידום: לייצר קונספט ותפיסת עולם ייחודית למותג שלכם, וזו תעבור באמצעות מוצרי קד"מ שתיתנו ללקוח. בין אם מדובר בלקוח רנדומלי שנכנס לבית העסק, או לקוח פוטנציאלי מוגדר שאתם הגעתם אליו בכוחות עצמכם, היכולת שלכם להגיע אליו בצורה הטובה ביותר היא באמצעות מוצרי הפרסום שלכם. מבין המוצרים הללו ניתן למצוא מעמדים שולחניים ללקוחות, מוצרי ממו, קלסרים ממותגים ועוד.

הזכרנו בתחילת המאמר את התנאים הקשים בקבלה למסלול של ניהול שיווק, לימודים, בחינות, ציוני סף גבוהים וכו', יש סיבהלכך שכל מי שרוצה לעסוק בניהול שיווק חייב לעבור מסלול כל כך ארוך ומיגע - מחלקות ניהול שיווק, הרבה לפני שהן מתחילות לפעול בשטח בכדי למנף את המוצר או את החברה, עוסקת בעיקר במחקר. החל ממחקרי שוק המתבססים על סקרי דעתקהל וקבוצות מיקוד, דרך נתונים כמותיים המתקבלים מכל מיני רשתות שונות או מתבססים על מחקרים קודמים, מחלקת השיווק צריכה לעבוד לעבד כמויות עצומות של מידע. היכולת לנתח דוחות רבים ולאתר נתונים רלוונטיים, לקבל החלטות תחת לחץ, לזהות מגמות חדשות עוד לפני שהם ממש צצות על פני השטח, כל אלו ועוד דורשים מיומנות גבוהה והרבה מאוד כלים מקצועיים. עדיין חושבים כי ניהול שיווק זה התחום? אז תתחליו ללמוד קשה ובהצלחה!