קידום אתרים

דף הבית | פרסם כאן
 
 
 
   
 
שיווק בעולם המודרני

שיווק שיווק היא אחת המילים הנפוצות ביותר כיום במשק. יש כבר חטיבה ללימודי שיווק בחוגים למינהל בכל מוסד אקדמי מכובד וגם במוסדות להכשרה מי


איילה
פורסם: 5/24/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית שיווק

 

שיווק בעולם המודרני

שיווק היא אחת המילים הנפוצות ביותר כיום במשק. יש כבר חטיבה ללימודי שיווק בחוגים למינהל בכל מוסד אקדמי מכובד וגם במוסדות להכשרה מיקצועית ולימודי תעודה. החוג ללימודי ניהול, ניהול עסקים וכן המסלולים ללימודי תקשורת ופרסום למיניהם שמים דגש עיקרי עלהתחום הרחב המכונה - במילה אחת כללית שיווק. שיווק הוא בעצם השלב שבים ייצור המוצר (פיתוח, יצור, בדיקות, תו תקן וכל השלבים הטכניים ולוגיסטיים) עד השלב שהוא מגיע לבתים של הצרכנים או למדפים של רשתות השיווק הגדולות או ל"עגלות הקניה" של קניינים גדולים. שיווק הוא שלב הכולל - איפיון מוצר, מיתוג, ניתוח שווקים, זיהוי קהלי יעד,בחירת "שפה פירסומית" וקביעת מחירים ועוד ועוד שלבים עד לשלב המכירה.

בכל חברה אשר פועלת למען מטרות רווח (כלומר, בכל חברה המתנהלת במגזר הפרטי) יש לפחות איש שיווק אחד (יש כיום תאגידים בהם מועסקים עשרות עובדים במחלקת שיווק). מחלקת שיווק או לפחות תפקידו של איש השיווק הם קריטיים ביותר וידוע שלא ניתן לחדור לשוק ולהצליח במסגרתו ללא מחלקת שיווק. מחלקת שיווק אמונה על הפעילות האסטרטגית החשובה ביותר וזה כולל:

מיתוג המוצר: התוויית קוים ברורים של המוצר בפני הלקוח, החל מבחירת שם מסחרי, סיסמאות, גרפיקה, בחירת סגנון האריזה והאופי בו יוצג המוצר או השירות בפני קהלי היעד. מחלקת השיווק עובדת תמיד על פי סקרים (סקרי הומניבוס כללים המסתמכים על שאלונים וסקרים של הציבור, דוחות של רשתות שיווק גדולות, מחקרי שוק של חברות המתמחות אשר עורכות מחקרים מקצועיים המתבצעים על ידי אנליסטים מומחים בתחום של שיווק.

מערך שיתופי פעולה, חסויות ועוד: מחלקת שיווק אמונה על כל הפעילות המסחרית עד לנקודת המכירה ולכן כל ההחלטות בנוגע לשיתופי פעולה, חסויות, פרסום סמוי בסדרות טלויזיה וקולנוע, שלטי חוצות ואף מערך יחסי ציבור, כל ההחלטות הללו נקבעות תחת האחריות הבלעדית של מנהל שיווק בחברה. בחברות גדולות יש אפילו סמנכ"ל שיווק אשר נמצא בתפקיד משנה למנכ"ל החברה, מה שמצביע על חשיבות התפקיד של מנהל שיווק ושל מחלקת שיווק בעידן שלנו.

מילות המפתח היום בעולם של שיווק אגרסיבי הן:
שיווק לפי מגזרים (שיווק לפי קבוצות באוכלוסיה כגון: חיילים, ילדים, נוער, דתיים, ועוד). וזאת בכדי לעבוד לפי הדגם של שיווק ממוקד.
שיווק באמצעות האינטרנט: שיווק זה מתבצע בעזרת "נציגי חברה וירטואליים". עובדי חברה או עובדים חיצונים מטעמה עוסקים בקידום החברה (קידום המוצר או השירות אותו היא מספקת עם דגש על היתרונות, על האיכויותת, על היחוד שלה על פני האחרות) וכל זאת בצורה סמויה או גלויה - תלוי באסטרטגיה שנבחרה.
אם אתם רק פותחים עסק חדש, זכרו להביא בחשבון את נושא השיווק בראש סדר העדיפויות ואם אתם כבר מנהלים עסק אבל הוא לא כל כך מצליח ואתם מחפשים אחר דרכים למנף אותו - זכרו שהכלי החזק ביותר ולעיתים הכלי היחידי להצליח כיום הוא - שיווק.

לסיכום, עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד, השיווק תלוי בנו בלבד. אנו נחליט כיצד להשתמש בכלי הזה על מנת להגיע ללקוחות. חברת אוואנגרד מציעה מבחר פתרונות לפרסום ומכירות עם שפע של רעיונות למוצרי קידום ומכירה, בקרו באתר החברה לפרטים נוספים.