קידום אתרים

דף הבית | פרסם כאן
 
 
 
   
 
שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט יכול לחצות את גבולות השוק המקומי ולהגיע גם לקהלי יעד בחו"ל. איך ולמה? בכתבה הבאה תוכלו לגלות בעצמכם


איילה
פורסם: 5/24/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית שיווק באינטרנט

 

שיווק באינטרנט לקהל בחו"ל

שיווק באינטרנט הוא כלי חזק ויעיל כאשר מדובר על הפצת מידע שיווקי על חברה מסחרית, תאגיד גדול, חברה משפחתית ועסק בוטיק בארץ. זה נכון, האינטרנט הוא כלי עזר נוסף המצטרף למערך פירסום כולל כחלק מ"חבילת הפירסום השנתית" הכוללת ברוב המקרים: פעילות קידום מכירות, תשדירי רדיו, פירסומות בטלויזיה, שלטי חוצות ופירסום אינטראקטיבי באינטרנט 24 שעות במשך 7 ימים בשבוע. שיווק באינטרנט בא לתגבר את החבילה. אבל כאשר מדובר על מוצר או שירות חדש, של חברה ישראלית, הפונה לקהל זר (אנגלים, אמריקאים, הולנדים או אוסטרלים), שם אין לכם תשדירי רדיו ואין לכם שלטי חוצות (סביר להניח שרוב עובדי החברה עדיין לא ביקרו שם) - במקרים מסוג זה שיווק באינטרנט הוא לא עוד כלי עזר והוא גם לא עוד כלי עזר מומלץ - במקרים מסוג זה - שיווק באמצעות האינטרנט הוא מאסט! (חובה!).

שיווק באינטרנט הוא כלי עבודה חשוב ביותר בעידן הגלובליזציה בכלל ועבור המשק הישראלי הצר - אשר אינו יכול להתקיים רק על הקהל המקומי וחייב לפנות אל מדינות העולם להרחבת מחזור המכירות.

שיווק באינטרנט לחו"ל - חשוב לקנות דומיין התקף לאותה מדינה: דומיין הוא שם האתר עם סיומת של המדינה co.il זה הדומיין הישראלי. באנגליה לדוגמא הסיומת היא co.uk וכו'. כמובן שכאשר אומרים שיווק באינטרנט מתכוונים גם להזנת תכנים באתרים מקומיים אבל כמובן, תרגום אתר בית לשפההמקומית וכפי שצויין כאן - שימוש בדומיין מקומי. כל הרעיון של דומיין מקומי הוא ליצור תחושה שהמוצר שלכם הוא חלק מתרבות הצריכה המקומית שלהם, כדי לא להראות "זרים". מחקרים מצביעים על כך שגולשים נוטים יותר להתחבר לתכנים של אתרים אשר נכתבים כמובן בשפת האם שלהם אבל גם באתרים שהם תוצרת מקומית בגדול.

שיווק באינטרנט בחו"ל - חשוב לתת למתרגם מקצועי לתרגם ולערוך את התכנים: אז כפי שציינו בסעיף הקודם, שיווק באינטרנט עבור קהל זר חייב לעבור דרך מתווכים מקומיים. אל תעבירו את החומר למתרגם שפשוט מכיר את השפה, תעבירו את החומר למתרגם אשר דובר את השפה ברמת שפת אם וכן למי שבקיא בתרבות, בניואנסינים הקטנים ואפילו בסלאנג של אותה שפה. ככל שתגדילו להשקיע באיתור המתרגם הנכון ועריכת התכנים בצורה הנכונה, כך ההענות תהיה גדולה יותר.

שיווק אינטרנט חו"ל - חשוב להתבסס על סקרים ומחקרים מאוצה מדינה בכדי להגיע לקהל היעד הרלוונטי: בהמך לשני הסעיפים הקודמים, כאשר מדובר על שיווק אינטרנט לחו"ל, אתם חייבים לפעול מנקודת מוצא שלפיה אתם כלל לא מכירים את האוכלוסיה, לא מבינים את התרבות שלהם ואת השפה שלהם ונכון שאדם הוא אדם הוא אדם אבל יש הרבה שוני בין בני אדם ולכן אתם צריכים להיות בטוחים במאה אחוז שאתם מבינים את הקהלים החדשים. זאת ניתן לבצע באמצעות סקרי דעת קהל, סקרי שוק מקומיים, סקרים טלפונים המבוצעים על ידי חברות מקומיות ועוד.