קידום אתרים

דף הבית | פרסם כאן
 
 
 
   
 
כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית - האם את/ה מתאים/מה לעסוק בתחום? כתיבה שיווקיתהוא תחום עיסוק מבובקש מאוד בעיקר בשנים האחרונות. למעשה, יש ביקוש כל כך גדול

איילה
פורסם: 5/24/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית כתיבה שיווקית

 

כתיבה שיווקית - האם את/ה מתאים/מה לעסוק בתחום?

כתיבה שיווקיתהוא תחום עיסוק מבובקש מאוד בעיקר בשנים האחרונות. למעשה, יש ביקוש כל כך גדול לאנשים המתמחים במקצועות של כתיבה שיווקית (כתיבה שיווקית באנגלית, כתיבה שיווקית באינטרנט, כתיבה שיווקית במגזינים מקצועיים ועוד) עד שמוסדות להכשרה מקצועית בתחום הפירסום והאינטרנט החלו לפתוח מסלולים ללימודי כתיבה שיווקית. כן כן, כמו שניתן ללמוד עיצוב גראפי, קופירייטינג ותקציבאות - לימודים לקראת תעודות הכשרה, כך ניתן ללמוד גם כתיבה שיווקית.

אז אם אתם סגורים על כך כתיבה שיווקית כתחום עיסוק מרכזי - כדאי שתתחילו לברר היכן באיזור מגורכם ניתן להרשם למסלול ללימודי כתיבה שיווקית ומתי נפתח המחזור הקרוב של כתיבה שיווקית.

אם אתם עדיין לא בטוחים כי כתיבה שיווקית היא התחום או לא חושבים שיש לכם את היכולת ואת הכישרון - מאמר זה, אודות התחום של כתיבה שיווקית הוא עבורכם:
אנשים העוסקים בכתיבה שיווקים מתבקשים להיות דוברי עברית רהוטה ואנגלית ברמה גבוהה ביותר (רצוי ברמת שפת אם) כמו כן, מאחר ואנחנו חיים בעידן של גלובליזציה, התקשורת השיווקית הנשענת על כתיבה שיווקית, פונה אל קהל רחב ברחבי העולם ולכן לאנשים העוסקים במקצועות של כתיבה שיווקית ודוברים שפות זרות נוספות יש יתרון משמעותי.

מי שעוסק בתחום של כתיבה שיווקית חייב להיות אדם בעל יכולות ורבאליות מפותחות, אדם שאוהב לקרוא אבל בעיקר - אוהב לכתוב. כתיבה שיווקית היא לא כתיבה טכנית ולא כתיבה עיתונאית - כתיבה שיווקית היא כתיבה המשלבת את כל היתרונות של כתיבה עיתונאית הנראית אמינה ומהימנה, כתיבה טכנית המפרטת את אופי המוצר, השירות, הארגון... בצורה ברורה ומדוייקת אך מדובר ראשית כל בכתיבה אסתטית / יצירתית ומעניינת אשר מאחורי מטרה אחת- לשווק לשווק ולשווק!!!

בין אם תעסקו בכתיבה שיווקית עבור חברת תרופות, כתיבה שיווקית עבור מעצב שמלות כלה או כתיבה שיווקית עבור עמותה הפועלת לא למען מטרות רווח, הכללים אשר תקפים לגבי כתיבה שיווקית יחייבו אתכם בכל עת:

1. פניה אל קהל/י יעד בשפה הנכונה תוך שימוש בג'רגון המקצועי ואפילו בסלאנג של קהל היעד הרצוי.
2. יצירת עניין באמצעות טכניקות של - הפחדה, הצחקה, ריגוש, יצתירת מתח ועוד... כל טכניקה אשר תמשוך את הקוראים או הגולשים להמשיך ולהתעניין בחומר המוגש להם,

כאשר עם סוף הקריאה הם מוכנים להתחייב למוצר, לשירות או לחברה, זו המטרה הסופית כל כל גוף וגוף הנעזר בשירותי כתיבה מקצועית חיצוניים או שוכר איש ו/או צוות של כתבים מקצועיים לעבוד בשירותו.

טיפ: בכל מוסד בו מלמדים בין היתר כתיבה שיווקית יש ימי עיון (ימים פתוחים לנרשמים) או לפחות אנשי שירות ומכירות במרכז הרשמה אשר ישמחו לפגוש אתכם, לשלוח לכם עוד חומרי הסברה או לענות על שאלותכם הטלפוניות. מומלץ בחום, למי שמאוד מתלבט, ליצור קשר עם סטודנטים או עם אנשים העוסקים בתחום (באמצעות רשתות חברתיות) ולהתייעץ עימם.