קידום אתרים

דף הבית | פרסם כאן
 
 
 
   
 
דומיינים

דומיינים דומיינים עשויים ליצור את ההבדל בין אתר מוצלח לבין אתר גרוע. איך זה יכול להיות, אתם שואלים? כמו שם של מותג, כך גם דומיינים קובעי

הראל
פורסם: 5/24/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית דומיינים

 

דומיינים

דומיינים עשויים ליצור את ההבדל בין אתר מוצלח לבין אתר גרוע. איך זה יכול להיות, אתם שואלים? כמו שם של מותג, כך גם דומיינים קובעים את הגורל של אתר- דומיינים ארוכים ומסובכים שאף אחד לא זוכר מן הסתם יקבלו פחות פניות ע"י אנשים מאשר דומיינים פשוטים וקליטים. ישנו יחס הפוך בין הרצון של אנשים להגיע לאתר מסוים לבין האורך והקושי של הכתובת שלו.

אתרים ארוכים ומסובכים הם הדבר האחרון שאנשים רוצים להתעסק איתו אלא אם כן יש להם סיבה מאוד טובה לעשות את זה. מכיוון שכך דומיינים עם שמות ארוכים סביר להניח שיהיו פחות פופולאריים מאשר דומיינים קצרים וקולעים, אפילו אם השירות שניתן שם פחות טוב. אנשים לא מתעניינים בהכרח באיכות אלא יותר בזמינות ומהבחינה הזאת הם מעדיפים להגיע לאתרי שקל להם לזכור מאשר להתחיל לחפש ולעשות סקר שוק עבור דברים איכותיים, ואם הם זכו ועלו על אתרים טובים עם דומיינים טובים הם ידבקו בו כל עוד נפשם בם.

דומיינים הם נכס, כמו שהאתר עצמו הוא נכס. הוא נכס מכיוון שצריך לשמור עליו ולטפל בו וברגע של חוסר זהירות הוא עשוי להיחטף ע"י אנשים שרוצים להרוויח מפרי עמלם של אחרים ולהרוויח מהמוניטין שהנכס הזה זכה לו.
מכיוון שהדרך היחידה להגיע לאתר מסוים (ז"א- הדרך המוכרת, לאו דווקא היחידה אבסולוטית) היא דרך הכתובת שלו שמיוצגת על ידי דומיינים, ככל שאתר הוא יותר רווחי ובעל יותר מוניטין כך הופך אוטומטית הדומיין שלו ליותר רווחי ויותר בעל מוניטין, זאת מכיוון שהדומיין של האתר מייצג את האתר עצמו.
מכיוון שכך דומיינים טובים הם דומיינים שנחשקים ע"י רבים. מכיוון שרוב האנשים שגולשים לאתרים לא מודעים וגם לא מעניין אותם מי מפעיל את האתר אלא רק רוצים את אותה איכות ואמינות שקנו לעצמם המפעילים של האתר, אנשים עשויים לחטוף הזדמנויות פז אם רק תהיה להם הזדמנות והם יוכלו לקנות שמות דומיינים של אתרים מצליחים וליצור לעצמם את ההצלחה על חשבון אחרים.

דומיינים הם הכתובת של אתר ומכיוון שכך הם גם מייצגים אותו ואת התוכן שלו (זאת אומרת- התוכן של האתר). מכיוון שכך דומיינים צריכים להיות בעלי איזו שהיא משמעות שקשורה לתוכן של האתר ומה שמנסים ליצור דרכו. דומיינים טובים יהיו מספיק קליטים ומספיק פשוטים וקצרים כדי שאנשים יוכלו להעלות אותם במחשבתם אסוציאטיבית בכל פעם שהם ירצו את השירות שהאתר הנ"ל מבקש וע"י כך יצרו קשר בלתי נמנע בין השירותים שהם מחפשים לבין האתר. הדבר הזה יוצר פוטנציאל גדול למספר כניסות גדול יותר ויותר בכל יום שעובר ולאלה שמעוניינים בכך גם להגדיל את ההכנסות והרווח תוך כדי.