קידום אתרים

דף הבית | פרסם כאן
 
 
 
   
 
קניית דומיין

קניית דומיין קניית דומיין הוא שלב ביצירת כל אתר אינטרנט שרוצים להוך אותו לאיזה שהוא מותג. קניית דומיין זה יצירת מותג. מותג שצריך לשריין

הראל
פורסם: 5/24/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית קניית דומיין

 

קניית דומיין 

קניית דומיין הוא שלב ביצירת כל אתר אינטרנט שרוצים להוך אותו לאיזה שהוא מותג. קניית דומיין זה יצירת מותג. מותג שצריך לשריין אותו כדי שלא ייגנב. מהבחינה הזאת החוקים באינטרנט פרוצים- אם אין לנו בעלות בכתב ששילמנו על שם דומיין מסוים אנשים יכולים לגנוב אותו. למה זה משנה לנו, בעצם?

השם של האתר שלנו הוא המותג- הוא הכתובת שאליה אנשים מגיעים כדי לקבל את השירותים שלנו, לקנות את הסחורה שלנו ולקרוא את המידע שאנחנו מציגים. זה לא משנה לאנשים מי הבעלים של האתר או באיזו תדירות הם משנים את העיצוב כל עוד הם מקבלים את מה שהם רוצים. אתר עשוי לקבל מוניטין טוב או מוניטין רע ובהתאם אנשים יחליטו האם להיכנס אליו ולהשתמש בשירותים שלו. מהבחינה הזאת השם של האתר- השם שאנשים זוכרים וכותבים, מסמל את המוניטין שיש לאתר ובכך את המוניטין שיש לנו.
קניית דומיין מבטיחה את הבעלות על השם הזה ומונעת גניבה שלו על ידי אחרים.

דמיינו לעצמכם את הסיטואציה הבאה- קניית דומיין מתבצעת על ידכם לתקופה מסוימת שנגמרת. לפני שאתם מספיקים לחדש את הבעלות מישהו גונב את השם וקונה אותו בעצמו- הבנאדם הזה רוכב על הגל של המוניטין שיש לדומיין ומקבל את הרווחים לכיס שלו. הוא עשה את הכל בצורה חוקית, תהיה זו בחירה מוסרית או לא, והוא משתמש במוניטין שיצר האתר שלכם כדי להמשיך ולמכור סחורה משלו ולהרוויח על חשבון המאמץ שנעשה כבר. קניית דומיין מבטיחה שמצב כזה ימנע ע"י חידוש של הבעלות על שם הדומיין כל פעם מחדש ולתקופות ארוכות.

קניית דומיין מאפשר שימוש בשם דומיין לתקופה ארוכה. קניית דומיין מאפשרת לכם להיות הבעלים על השם שאתם רוצים ליצור לאתר שלכם (דו משמעי) ובכך להתחיל ליצור לעצמכם את המוניטין בשבילו. המוניטין של אתר מסוים יעבור במהרה מפה לאוזן וכמות האנשים שנכנסים אל האתר בכל יום תגדל ותגדל עד שתגיע לכמות רבה. בעוד הרבה אנשים ירצו כמות כניסות כזאת ליום ויהיו מוכנים לעשות הכל כדי להגיע אליה (ואפילו לגנוב את שם הדומיין) הם לא יכולים כל עוד הייתה קניית דומיין והדומיין בבעלותכם.

אנחנו חיים בעולם דיגיטלי- העולם שלנו נשלט באמצעים אלקטרוניים ודרך האינטרנט. מהבחינה הזאת אנחנו יוצרים לעצמנו שם או מחסלים את השם שלנו דרך אתרי אינטרנט. כדי להמשיך את הבעלות על השטח הפרטי שלנו בתוך העולם הוירטואלי הזה נוצרו אפשרויות של קניית דומיין כדי להבטיח את הבעלות על הכתובת של האתר שלנו ולהבטיח שאנשים שירשמו את הכתובת שלנו יגיעו לאתר שלנו וייהנו מהשירות שאנחנו מציעים.

חלק מהציפיות שיש לאנשים מאתרים הם אמינות ורציפות. קניית דומיין מאפשרת לנו לשמור על הזמינות של האתר ולספק לאנשים את השירות שלנו לעומת שירות של מתחרים שעשוי להרוס את השם במהירות הברק.