קידום אתרים

דף הבית | פרסם כאן
 
 
 
   
 
רישום דומיין

רישום דומיין רישום דומיין הוא חלק חשוב בכל תהליך של יצירת אתר. יצירת אתר כוללת כמה שלבים- אחרי השלב של יצירת האתר מגיע השלב של בחירת הש

הראל
פורסם: 5/24/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית רישום דומיין

 

רישום דומיין 

רישום דומיין הוא חלק חשוב בכל תהליך של יצירת אתר. יצירת אתר כוללת כמה שלבים- אחרי השלב של יצירת האתר מגיע השלב של בחירת השם שדרכו אנשים יוכלו להגיע אל האתר שלנו. איך זה מתבצע? זה מתבצע באמצעות רישום דומיין. דומיין הוא השם תחתיו אנחנו מזוהים עם האתר שלנו- השם שאנשים כותבים כדי להגיע אל האתר שלנו. רישום דומיין הוא כמו זכות קניין וזכות יוצרים- רישום דומיין יוצר שם שייחודי אך ורק לנו בכתובת שלנו. הוא יוצר ייחודיות מהבחינה שאנשים שכותבים אותו בדפדפן האינטרנט יגיעו אך ורק אלינו.

רישום דומיין, מהבחינה הזאת, הוא עניין של תדמית- התדמית שאנחנו יכולים ליצור דר האתר שלנו ואז באופן טבעי יופץ מפה לאוזן בעזרת הדומיין. רישום דומיין מהבחינה הזאת יוצר את האפשרות להעביר את השמועה מפה לאוזן כדי שאנשים נוספים יוכלו להיכנס אל האתר שלנו.

רישום דומיין צריך להכיל לפחות 2 מאפיינים- הוא צריך להיות קליט וצריך להיות קצר ופשוט. אנשים לא אוהבים דברים מסובכים. דברים מסובכים מסבכים אנשים. מכיוון שכך ובהתאם לזאת אנשים מעדיפים שיהיו שמות קצרים, קולעים וקליטים שהם יוכלו לזכור בעל פה כדי שהם לא יצטרכו לכתוב כל פעם מחדש את הכתובת בדפדפן (במיוחד לאלה מאיתנו שהם בעלי קשיי כתיבה על מקלדת). אפילו שישנה האפשרות לשים את האתר במועדפים, כאשר אנשים חדשים רוצים להגיע אל האתר יהיה להם הרבה יותר פשוט מאשר אם היה לאתר שלנו שם פשוט.
מכיוון שכך רישום דומיין צריך להיות על שם פשוט שאנשים יוכלו לזכור ולכתוב כל פעם מחדש. יותר מכך רישום דומיין צריך להיות על שם שיהיה קליט- שם שאנשים יזכרו בעל פה ויפנו אליו כל פעם שהם מחפשים שירות או מוצר מסוים ולו רק בגלל האסוציאציה שיש לאתר.

אנחנו חיים בעולם דיגיטלי. מהבחינה הזאת כמעט לכל בנאדם שני יש אתר אינטרנט שמציג את מה שהוא רוצה- מידע, סחורה או שירותים שהוא מציע, ומהבחינה הזאת כמות האתרים צריכה להיות מובדלת אחת מהשנייה באיזה שהוא אמצעי. האמצעי הזה מתבצע באמצעות רישום דומיין. מלבד הייחודיות שכל בנאדם מכניס לתוך האתר שלו, רישום דומיין מספק את האפשרות שאנשים לא יגיעו לשני אתרים שונים בכל פעם שהם מקלידים כתובת מסוים. רישום דומיין הוא בעצם הכתובת של האתר שלנו- הוא פוינטר שמפנה אנשים ברגע שהם מחפשים כתובת (אתר) מסוימת כדי להגיע לאתר שלנו.

רישום דומיין צריך להיות על שם שיהיה קל לזכור ופשוט לשנן כדי שאנשים יוכלו להגיע אליו גם בעיניים עצומות ובכך מספר האנשים שנכנסים לאתר בכל יום, במיוחד אם הם מפיצים אותו אחד לשני, יגדל ויגדל וכך גם ההכנסות שלנו, בהתאמה.