קידום אתרים

דף הבית | פרסם כאן
 
 
 
   
 
פרסום אתרים

פרסום אתרים איך מאמנים ספורטאי אלוף? איך מלמדים את המורה? איך מפרסמים את הכלי החזק ביותר של עולם הפירסום (האינטרנט)? מאמר זה יעניק כלים

איילה
פורסם: 5/24/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית פרסום אתרים

 

פרסום אתרים

איך מאמנים ספורטאי אלוף? איך מלמדים את המורה? איך מפרסמים את הכלי החזק ביותר של עולם הפירסום (האינטרנט)? מאמר זה יעניק כלים למינוף הקלף המנצח של עולם הפרסום העתידני והעכשיוי האינטרנט. פרסום אתרים הוא מערך שנועד לגייס כמה שיותר גולשים לאתרים מסויימים. מאחר והגישה לאתרי אינטרנט היא בחינם (למעלה מתשעים אחוז מהאתרים הם בחינם), החברות המפעילות אתרים אינטרנט, פרט לאתרי סחר המתפרנסים מהמכירות עצמן, מרויחים מכספי המפרסמים. בעלי האתרים גובים מהמפרסמים כספים עבור הפירסומת (הקמפיינים האינטראקטיביים) על פי קריטריונים ברורים של - שטח הפירסום מבחינת גודל וחשיפה לפי מספר הגולשים.

אם כך המודל הוא כזה, ככל שבאתר יש יותר גולשים, כך הוא יכול לגבות יותר עבור שטח פרסום, ככל שהוא מרוויח יותר, כך הוא יכול להשקיע (לעצב את האתר, לשלם משכורות לכתבים ועורכים כדי שיפיקו תכנים ייחודיים ומעניינים), ככך שהאתר יותר אטרקטיבי - ככה יש לו יותר אוהדים... זה המעגל הקסום. מילות המפתח הן הרבה גולשים - הרבה כסף - הרבה השקעה - הרבה גולשים... אז ברור שפרויקט פרסום אתרים הוא יותר ממתבקש לא? יש דרכים רבות לפעול בתחום של פרסום אתרים, מאמר זה יסקור עבורך הן פרסום אתרים בחינם והן פרסום אתרים בתשלום:

פרסום אתרים בחינם: ראשית כל, מלאכת פרסום אתרים מתחילה בגולשים שלכם. תנו להם חוויה חד פעמית. זכרו, האינטרנט הוא כלי המאפשר הפצת מידע און ליין (בזמן אמת) באופן ויראלי. גולשים יכולים להפיץ מידע שלילי או חיובי בתוך דקות ספורות. בעיקר הצעירים שביניהם, מסוגלים להעביר מידע במהירות מסחררת ולתפוצות רחבות של אנשים. זכרו כי הגולשים שלכם הם הפנים שלכם, הם הם יגידו עליכם מילה טובה או יותר מכך, ישלחו לחבריהם קישור לאתר - אתם מסודרים, אם הם יגידו מילה רעה - טוב, זה כבר למאמר אחר... פרסום אתרים חייב להסתמך על חוויית הגלישה ועל התאמה מאקסימלית של תכנים, לעיצוב, לקהל היעד... הכל חייב לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של אתרים וכן כל אתר חייב לייצר ייחוד בשטח.

פרסום אתרים בתשלום: בכדי להרוויח כסף מפרסום באתרים צריך להשיק משאבים (כן כן, גם כסף והרבה זמן לפעמים) לטובת קידום אתרים. כמו שאומר הפיתגם "צריך לבזבז כסף בשביל לעשות כסף" למרות שיש פיתגם שאומר שצריך כסף בשביל לבזבז כסף בשביל לעשות... בכל אופן הנקודה היא ברורה, פרסום אתרים היא אמצעי נחוץ ביותר שכן המודל המסחרי נשען על כנות גולשים ובכדי לייצר כמות צריך להשקיע. פרסום אתרים יכול להעתבצע בתשלום באתרים גדולים בהם ניתן למצוא קהל יעד פוטנציאלי אבל ניתן גם לעסוק במלאכת פרסום אתרים באמצעות - פלאיירים, הודעות טקסט בתשלום ועוד.

הכלי החשוב ביותר לצורך פרסום אתרים הוא ניהול קמפיינים ממומנים במנועי חיפוש, לצורך כך יש להכשיר עובד/ים או להעביר את הטיפול למשרד מקצועי העוסק בקידום אתרים.